Amb el pinzell a la mà
creuo l’estança i el llenç,
conscient que també
creuo aquest dia
i no hi ha volta enrere.

Estic convençuda que amb aquesta nova empresa seguiré endinsant-me en el coneixement del “Jo” profund. Un “Jo” que no té res a veure amb el passat ni amb el futur. Com ho faré per a apropar-me a tu sense recrear-me en la meva història? He decidit que sigui la meva obra qui parli, només caldrà que em reconeguis com la consciència que hi ha darrere d’aquestes imatges.



dimarts, 9 de desembre de 2014

ALEGRIA SOBREVOLANT-NOS

 


Ens enfilàvem ben amunt. Arribats al cim ens semblava tocar el cel. Allà dalt, inhalàvem la calma blava del matí, i esdeveníem éssers purs, batejats per una essència desconeguda.

A la motxilla només hi carregàvem menjar, aigua i els més exigents la bota de vi. Als nostres peus, com un miratge, serpentejava el riu entre el verd prodigiós dels arrossars: el món miniaturitzat. Resseguíem amb el dit el curs del riu, intentant desxifrar l’entramat de canals que, com sang il·luminada, feien bategar el delta.

En el descens, deixàvem anar els mots, rodolant muntanya avall, directes a l’horitzó, ja pintat pels dits de la tarda.


Recordo un clar sentiment de llibertat. Érem alegria sobrevolant-nos.

20 comentaris:

  1. em sembla que hi he estat,
    però no sabria dir-ho tan bé com tu
    amb tanta alegria

    ResponElimina
  2. Preciós! M'ha encantat això de deixar rodolar els mots muntanya avall.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sílvia, és, potser, una manera diferent de dir-ho, però hi ha paraules que participen de la música i l'equilibri de la natura, quan això passa, no poden més que rodolar i deixar.se anar com l'etern fluir.
      Estic encantada de compartir amb tu. Una abraçada.

      Elimina
  3. Mol t bonic tot, text i il·lustracions.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Novesflors, el teu missatge m'ajuda a dormir bé :-) Moltes gràcies!

      Elimina
  4. Una descripció que ens enlaira i alegra, malgrat que parla d'un descens. Molt a to amb les estilitzades formes que aquest cop has usat -bé, que semblen una tendència teva últimament-. Un procés, un camí, espiritual, o camí de l'essencialitat?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Eduard, els alts i baixos formen part de la vida, però, un descens no ens impedeix mai seguir avançant. Probablement tinguis raó, i aquest canvi que tu tan bé vaticines, sigui un pas més cap al meu horitzó. La tècnica del gravat també té molt a veure. Una abraçada.

      Elimina
  5. Nena.... quanta bellesa! quanta serenor! gràcies!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cantireta, la bellesa només es percebuda per la mateixa bellesa.
      Gràcies a tu. Una abraçada.

      Elimina
  6. Enhorabona, ma germana, pel text que tan bé reflecteix l'alegria dels excursionistes i per la delicadesa del gravat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Imma. Les teves apreciacions m'acompanyen sempre, així com l'alegria de sentir-me acompanyada.

      Elimina
  7. És preciós com ho dius... em trec el barret, per les paraules i per saber dibuixar l'alegria com us sobrevola...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per aquesta expressió tan visual. No t'he vist mai amb barret, però et deu quedar molt bé. Sempre és un plaer comptar amb tu, l'alegria sobrevola cada cop que vens. Una abraçada.

      Elimina
  8. Pugem cap al cel i baixem colorats per la posta de sol. Uns gravats molt bonics. Un beset Maijo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com m'agrada rebre't i llegir-te. La teva interpretació, tan atenta, per a mi és molt valuosa. Un petonet, Rosana.

      Elimina
  9. Abstractes i empàtiques alhora, les imatges. El text també és especial, et deixes anar com els mots rodolant muntanya avall.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Salutacions, Helena. M'agrada conèixer la teva opinió, sempre aportes quelcom interessant.

      Elimina
  10. Enfilar-se més amunt prescindint del bagatge innecessari. Contemplar la vida en la distància, des del Parnàs dels poetes, i retornar per la via dels mots cap al món de les coses. Idea bellament expressada, sempre directes a l'horitzó.

    Abraçades, des de El Far.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho has resumit perfectament, tocant de ple la meva intenció. Les teves paraules enalteixen el post. Gràcies i abraçades, Jordi.

      Elimina

Seguidors